Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

fredag, maj 20, 2011

Tacksam!

Idag så pratade jag med familjerätten, fick tag på dem efter snart en veckas ringande. Förstår inte hur man kan ha telefon tid 13.30 -14.30 ena dagen och sen 11-12 dag 2, och sen 15.00-15.30 dag 3.

En sak var positivt hon som var handläggare för adoptionsfrågor när vi var och pratade med dem på Familjerätten i höstas, hon hade gått i pension, så det var en ny handläggare. Om hon är bättre eller sämre det kan jag inte svara på men känns inte som det kan bli sämre om man säger så.

Av familjerätten fick jag i alla fall veta att jag skulle skicka in pappren till handläggaren för att sen få veta hur lång handläggningstid det skulle ta. då ger det mig några veckor till att gå ner några kilon till ;-) puh...

Thomas har varit på en mässa för funktionshindrade idag och tittat på lösningar för fritiden, det var bra sa han! :-)

Jag känner mig tacksam för min familj och för att solen skiner ute och för mina vänner och arbetskamrater.. idag känns som en bra dag! :-)

Bilden är tagen i Cala San Vincenc på Mallorca, mitt favvoställe!