Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

måndag, maj 02, 2011

adoptionen!





Som de flesta vet vid det här laget så är vårt mål att adoptera Demjanas 4 år från Litauen.



Han är en underbar liten pojke som har bott på barnhem i nästan hela sitt liv.



Varför? jo för att han drabbades av hjärnhinneinflammation när han var bara någon månad gammal, och därefter fick han ryggmärgsbrock. Hans föräldrar kunde inte ta hand om honom och han blev lämnad på sjukhuset när han var tre månader gammal.



Vi vill adoptera honom av helt egoistiska skäl, han är en underbar pojke som skulle passa in i vår familj, och det var kärlek vid första ögonkastet när vi träffades för första gången i september 2010. efter en lång vinter med diverse förberedelser, adoptionskurs och annat så är vi nu redo att påbörja vår adoptionsutredning. där vi kommer att bli synade i minsta detalj av sociala myndigheterna här i Haninge.



Inte för att jag tror att det finns något att hitta som skulle kunna äventyra adoptionen, men man är ju ändå skraj när det skall rotas in i detalj i ens familj. tänk om de hittar ett lik i garderoben som jag inte kommer ihåg att jag hade..men jag tror inte det i alla fall.


den 9 juni skall jag åka till Litauen igen för att träffa honom, det skall bli skönt att se honom, det var nästan 6 månader sedan sist. och det känns jobbigt, jag tänker på honom varje dag.