Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

lördag, mars 13, 2010

Snön!

När man reser mycket och pratar med folk från olika länder så inser man vilka olika bilder folk har av snö.

En spanjor jag träffade för några veckor sedan blev alldeles bestört när jag berättade att vi hade en meter snö, han undrade hur vi gjorde för att ta sig någonstans över huvudtaget och hur kunde skolor och sjukhus var öppna??? Han såg otroligt konstigt på mig och frågade om vi hade lagrat mat för sådana tillfällen? hur får ni bort snön från gatorna???

Min engelska kompis sa för ett tag sedan, åhh va underbart med 1 meter pudersnö, man kan bara slänga sig i det och försvinna ner i det... Nja jag var ju tvungen att förklara för henne att snö blir ju ganska hårt efter ett tag och var inte alls så där pudermjukt som man kunde tro.

En kanadensisk bekant sa i telefon.... 1 meter, det är väl ingenting, vi kan ha snödrivor upp mot taket ibland... han tyckte att det var helt normalt!

:-)

1 Comments:

Anonymous Fia said...

Japp så är det!

14 mars, 2010 21:50  

Skicka en kommentar

<< Home