Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

måndag, mars 15, 2010

hur är det fatt!

I morse hjälpte jag en alkoholiserad man som hade halkat och brutit handen, slagit ut en tand och lite annat smått och gott!

Jag stannade för att ingen annan stannade, och jag kände att jag är lika dålig som alla andra om jag inte hjälper till.

En dam sa till mig när jag satt och torkade ett sår i pannan att jag skulle sprita händerna efteråt så jag inte fick AIDS. Jag blev skitförbannad för jag tycker att det handlar om medmänsklighet.

den stackars gubben kunde ju inte resa på sig och det var ju så halt att han halkade ju bara igen.

Vad är vårt samhälle på väg när vi inte kan hjälpa någon som har råkat illa ut, ok, han var onykter och hade säkert varit det länge, men ändå.

Jag skrev om det här på min Facebook sida och folk tycker att jag var en vardagshjälte, men jag blir nästan bestört, jag handlade bara som jag hoppas att någon annan hade gjort om det hade hänt mig.

Jag låter nästan religiös när jag säger det "Givers Gain" den som ger, får tillbaka det är ett måtto som jag använder även i affärslivet. Jag tror på det, det fungerar för mig i alla fall.