Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

tisdag, juli 07, 2009

restaurang etikett!

Hela familjen var igår kväll på Pizza Hut och käkade middag.

Storebror satte sig ner vid bordet och väntade på att få sin dricka, han lutade huvudet i händerna och sa:
-Åh nu när vi är på restaurang så får man väl inte varken prutta eller rapa?
-Nej sa jag, om du vill prutta får du gå ut.
-Okej då!

Sen fick vi vår mat och mitt i middagen reser sig han och springer ut ur restaurangen. När han kommer tillbaka säger han högt och tydligt så att ALLA på hela Pizza Hut inte kunde ungå att höra.

-Jag var tvungen att gå ut för jag hade en JÄTTE prutt som behövde komma ut, och det var tur att jag gick ut för den luktade som ruttet ägg.

-Jätte bra att du gick ut, men jag tror inte att alla ville höra det där, sa jag samtidigt som jag försökte hålla mig för skratt.

Hmmm... jag har inte uppfostrat mina barn att vara så där.. eller? har jag det?

1 Comments:

Blogger Stefan Jansson said...

Ha ha, fast det heter ju restaurangetikett och JÄTTE-prutt. Och jättebra.

08 september, 2009 12:02  

Skicka en kommentar

<< Home