Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

torsdag, oktober 02, 2008

skor!

Jag fick ett presentkort på Länna Sport i födelsedagspresent som jag idag skulle utnyttja för att köpa mig ett par riktigt fina promenadskor, och jag fick ju kunglig service eftersom det var mitt i veckan på dagtid och inte en kotte i butiken, förutom jag och barnaskaran.

Lillebror satt snällt i vagnen och tuggade på min mobiltelefon

Storebor hittade 100 saker som han ville köpa, bland annat sånna där fotbollskoner i neon gult. han kom på att det såg jätte roligt ut när lillebror hade dem på huvudet, jag skrattade också faktiskt.

När jag provade skor försvann storebror, och jag hörde att han ropade långt bort i affären, men jag kunde inte bara resa mig upp och gå efterhonom utan jag satt kvar. Efter en stund står han helt plötsligt brevid mig med en surfingbräda under armen (den är ganska stor, säkert 150 cm lång) och säger, mamma du lovade att jag skulle få köpa en leksak.

Den manliga expediten höll på att skratta ihjäl sig.

På väg ner till kassan säger storebror högt och tydligt att han behöver bajsa. Toaletten ligger vid provhytterna och jag sätter mig utanför för att vänta på att han skall bli klar (jag får inte vara inne på toaletten längre...som jag fick förut.)

Han ropar på mig och jag reser mig upp för att gå in och torka, då står han mitt i dörren med byxorna nere och säger euforiskt... -Mamma du måste bara komma och titta vilken stor bajskorv!

Tyvärr fanns det inte ett hål i marken för mig att försvinna i!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

HAHAHAHA

03 oktober, 2008 08:16  
Blogger Frk Fleggman said...

Men det kanske var en JÄTTEFIN korv!?

08 oktober, 2008 08:08  

Skicka en kommentar

<< Home