Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

måndag, augusti 25, 2008

Jag och min stegräknare!!

Ja nu har det hänt, jag har blivit stegräknare-beroende, varje dag räknar jag varje steg jag går, och varje kväll är det lika intressant att se hur många steg jag har gått på dan... det varierar från 1200 steg till 17000.

Ja om man säger så här... 1200 steg är pyttelite, en dag hade jag feber och låg till sängs nästan hela dan, då "lyckades" jag bara få ihop 1200steg.

17.000 steg gick jag en dag under Gotland Bike Battle, då vi var igång i mer än 17 timmar. det var coolt!

Mitt nästa mål är 20.000 steg, undra när jag skall hinna det...

4 Comments:

Blogger Unknown said...

Hm, jag har ju stegräknare i mobilen och jag kämpar för att nå10000 steg om dagen, 17000 känns nästan omöjligt. När ska man hinna titta på TV då?

25 augusti, 2008 21:32  
Blogger Unknown said...

Hm, jag har funderat lite på det där med stegräknare. Blir det så där att man går en extrasväng runt huset bara för att öka på stegen eller?

26 augusti, 2008 06:39  
Anonymous Anonym said...

Kan man stå still på stället och trampa liksom? I sånna fall kan man ju fixa det framför strykbrädan när man tittar på tv på kvällen tex.

26 augusti, 2008 09:27  
Blogger Pia-Pralin said...

Åsa!!! Det är nästan så man går upp och ner i trappan några extra gånger för att få ihop tillräckligt!!! :-)

27 augusti, 2008 10:50  

Skicka en kommentar

<< Home