Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

fredag, juni 06, 2008

Gräsmatta!

Vid vår entre finns bara en halv gräsmatta, längst in har den varit stendöd, så jag och Storebror grävde upp den döda gräsmattan och lade dit ny jord och sådde nya gräsfrön och sen har vi väntat, och väntat, vattnat och vattnat, varje morgon har jag legat på knä framåtlutad och kikat om det inte finns en antydan till något grönt... en morgon gick grannen förbi när jag låg på knä, då sa han

-Inte visste jag att ni var muslimer!

Haha.. mycket lustigt!

Nu har den börjat komma upp lite grann och gräset suns säkert en centimeter eller nått, nu skall jag bara fortsätta och vattna den så att den blir grönare.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Visst är det härligt med hus...alla grannar känner helt plötsligt varann :-D och roligt att även du blivit trädgårds fantast som tom ligger och tittar på när det växer...vill bara avslöja en sak att det blir inte jordgubbsplantor av BOBs jordgubbskräm..man ska inte tro allt man ser på tvn :-D
Kram Fia

07 juni, 2008 18:59  

Skicka en kommentar

<< Home