Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

lördag, maj 17, 2008

Är jag riktig husägare nu?

För den som är händig låter kanske detta ganska löjligt, men jag är ganska harig när det kommer till att fixa och dona hemma... och om sanningen skall fram så har jag aldrig hållt i en borrmaskin..

....Förrän härom dagen. Handtaget till balkongdörren gick av och jag gick och köpte ett nytt hos låssmeden, som lovade dyrt och heligt att det var världens enklaste sak att byta låset och handtaget.

Det var det, men det saknades ett hål i dörren för att montera det. Jag tittade på dörren i två dagar innan jag rotade fram borrmaskinen i skrubben under trappan, sen låg borrmaskinen framme en dag innan jag tog mod till mig att använda den...

och det var ju verkligen busenkelt, jag kan inte förstå varför jag inte tagig tag i det där förrut, jag är ju ändå 38 år och det var ju över 20 år sedan jag flyttade hemifrån första gången.

så, är jag en äkta husägare nu när jag har hållt i en borrmaskin?

1 Comments:

Blogger Unknown said...

Hm, kan du starta en omröstning? Vi är inte överens om man är en riktigt husägare eller inte beroende på om man använt en borrmaskin eller inte :-)

18 maj, 2008 09:09  

Skicka en kommentar

<< Home