Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

onsdag, maj 21, 2008

Pedometer!

Ja... ett fult ord som jag tycker kan förväxlas med något annat pedo.....

Men om sanningen skall fram så är jag besatt av min stegräknare, varje dag försöker jag överträffa mig själv.

Fram och tillbaka till dagis är det ungefär 7500 steg, oc det är ungefär vad som är minimum varje dag, för att man skall få det där lilla extra i motion, skall man gå minst 10.000 steg.

Jag brukar gå minst 12.000 steg på en dag när det är fint väder, fram och tillbaka till dagis + ytterligare en promenad, det känns bra.

Men i söndags lyckades jag verkligen med ett rekord, jag gick bara 700 steg. totalt under dan.. okej, jag sov till klockan två, vi åkte bil till ett par kompisar och fikade, och jag jobbade 2 timmar på kvällen. Jag har aldrig under hela den här tiden jag har gått med min pedometer, gått så lite som i söndags, det är ju också ett rekord. :-)