Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

fredag, februari 29, 2008

Tjoho.. kommer ni ihåg mig?

Ledsen för att jag inte har skrivit i min kära blogg på ett tag. Jag har nedkommit med en alldeles gudomlig son som har tagit mitt anspråk den senaste veckan. Jag skulle vilja ha hjälp med att döpa honom.... allså, Duracellkaninen heter ju Duracellkaninen, men vad skall lillebror heta då?

Det är konstigt vad tid en liten bebis tar, med tanke på vad man gör, ammar, byter blöjor, nattar, ammar, om och om igen. Igår bestämde jag och sambon att vi skulle hitta på något bra för att vårda vår relation, så vi lämnade bebisen med mormor och åkte till Coop och pantade flaskor och burkar..... kändes skönt att få lite tid för oss själva :-)

11 Comments:

Blogger Anders Backman said...

Grattis till den lille!


/Anders

29 februari, 2008 22:27  
Blogger Unknown said...

Åååååh! Bebisen har kommit nu! Jag har varit här och kollat varenda dag, men inte velat fråga, för det blir lätt så tjatigt när man gått över tiden...

Grattis! NÄR kom han?

Duracellkaninen och Morris Minor.

29 februari, 2008 22:28  
Anonymous Anonym said...

Många, många grattis!
Jag har kollat nästan varje dag i veckan... :-)

01 mars, 2008 09:35  
Anonymous Anonym said...

Kanske lite förlite att säga eftersom det kan bli en Skalman eller Lilleskutt

04 mars, 2008 10:19  
Anonymous Anonym said...

Lite för tidigt skall det stå, inte förlite..du ser vad jag menar med felord vid fel tillfälle.

04 mars, 2008 10:20  
Blogger zanza67 said...

Stort grattis! Hoppas allt är bra med er! Ge honom ngt fint gammalt klassiskt namn som Torbjörn, Magnus, Carl-Johan eller liknande...:)

04 mars, 2008 19:45  
Blogger Frk Fleggman said...

Stort grattis! Föreslår Vicke Vire, "VV".

10 mars, 2008 08:05  
Blogger Rex said...

Grattis! ;-)
I ne bok jag brukar läsa heter vildkaninerna olika nummer för de är så många, kaninen i boken heter följdaktligen 76. Mitt namnförslag är då: "2"

11 mars, 2008 14:03  
Blogger Unknown said...

Jamen Rex, hur kul är det att vara ”number two”?

:-/

Nä, jag röstar på Morris Minor!
:-)

11 mars, 2008 15:52  
Blogger Rex said...

Ska kanske förtydliga mig en aning. Jag brukar läsa boken för min dotter
;-)

12 mars, 2008 15:56  
Blogger Unknown said...

Å andra sidan kan jag se en fördel i ditt förslag Rex - om Pia t.ex. planerar att skaffa 76 barn!

:-)

14 mars, 2008 05:26  

Skicka en kommentar

<< Home