Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

söndag, januari 13, 2008

Vetgirig!

Jag är en ganska vetgirig person som gillar att ta reda på svar, och är inte sen att fråga andra om det är något jag själv inte kan finna svar på. En fråga var.....

När jag var liten åkte vi och handlade på lördagar på B&W på Hisingen i Göteborg(nuvarande Backaplan) Där åt vi alltid lunch i deras restaurang, där det fanns en tavla med menyn på och en röd knapp vid varje rätt com man fick trycka på, då beställde man det man ville ha.. men då till frågan vad hände när man hade tryckt på knappen? Någon säger att det kom små kulor rullande så att den som jobbade i köket såg var det var för beställning, andra säger att det lös en liten lampa...... jag har ingen aning, någon som vet?

Detta kan ha varit i slutet av 70 talet....

1 Comments:

Blogger Cattis said...

hej!
Trillade förbi här och fick värsta flashbacken. De tavlorna med röda knappar har jag oxå tryckt på och förundrats över... Har tyvärr inget svar ~ hoppas någon annan vet. Jag vill oxå veta ;-)

14 januari, 2008 02:28  

Skicka en kommentar

<< Home