Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

fredag, januari 04, 2008

Stor mage & Kalla fötter!!

Igår var måttet rågat, jag har inga riktiga vinterskor, bara boots & stövlar som både är kalla och halkiga. så det bar iväg till yrkesklädes butiken för att inhandla ett par riktiga vinterkängor modell högre och med stålhätta för att kunna bli överkörd av snowracern.

Hittade ett par som satt som gjutna, stackars försäljare fick snöra dem åt mmig och hjälpa mig att sätta på dem eftersom min stora mage är i vägen.

Imorse när jag skulle snöra den andra skon och sätta på mig mina nya vinterkängor går det upp för mig att jag inte kan sitta ner och ta på mig dem för då når jag inte ner till stövlarna, inte heller stå upp med foten på en stol för då nådde jag inte fram till stövlarna.

Så.... jag fick åka till jobbet med mina gamla kängor och frös som vanligt om fötterna.... livet är orättvist ibland. Jag måste bara komma på ett sätt att snöra dem utan att be om hjälp.... jag är ju inte handikappad, bara gravid.... väldigt gravid.....

2 Comments:

Blogger Unknown said...

Ser genast en serie framför mig. En gravid kvinna som ska köra bil. Hon hoppar in i bilen och får ratten i magen. Justerar stolen så att hon sitter bekvämt, men når inte pedalerna. Ändrar läge, får ratten i magen. Blir skitarg och går ut ur bilen.

Det är väl ungefär där du befinner dig nu? :-)

Kan du inte be den blivande pappan att snöra på dig kängorna innan han går? Eller lära upp Duracellkaninen i konsten?

04 januari, 2008 11:28  
Blogger zanza67 said...

Oj hoppas allt är bra med dig och din stora mage. Som jag brukar säga appropå fotbeklädnader:
I Fredags gick jag ut med finskorna och idag skall jag gå ut med danskorna!

05 januari, 2008 21:14  

Skicka en kommentar

<< Home