Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

söndag, januari 27, 2008

Mammas hjälpreda!

Duracellkaninen är en riktig hjälpreda, igår storstädade jag badrummet, ni vet till och med skrubbade duschkabinen inuti.... när jag hade putsat speglarna och fått handfatet skinande rent (så rent det kan bli när det är från 1975) så återstod bara att svabba av golvet en sista gång.

Duracellkaninen ville ju hjälpa till (han är för övrigt väldigt hjälpsam när det skall städas) och jag hällde upp nytt vatten och ajax i skurhinken och gick ut ur badrummet för att slänga in en maskin tvätt.

-Mamma skall jag skura hela badrummet?
-Ja hela vägen från dörren bort till duschkabinen!!

Han skurade och skurade, jag hörde hur han stoppade svaben i hinken och tryckte ur vattnet, och pustade och stånkade, efter en stund så ropade han tt han var klar!!!!

Och han var verkligen klar... han hade skurat allt med svabben, väggen, toaletten, speglarna, handfatet till och med byrån med underkläder i, allt var skinande rent och Duracellkaninen var stolt som en tupp.....

jag gick ner och gjorde mig en kopp starkt kaffe innan jag gick upp och började om att putsa mina speglar och handfatet :-)

1 Comments:

Blogger Frk Fleggman said...

hehehe. Smart kille - nu slipper han det skitgörat i fortsättningen! Eller ;-)

29 januari, 2008 13:11  

Skicka en kommentar

<< Home