Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

söndag, januari 06, 2008

Gravida problem!

Med tanke på mitt senaste inlägg så har jag observerat lite roliga saker med att vara gravid (utan det faktum att det faktiskt växer ett litet barn i min mage)

Cravings! Alla förutsätter att jag har sug efter något speciellt, typ inkokt ål eller murbruk eller ännu värre chips eller lakrits. Men jag tror att cravings är en myt, det är bara en ursäkt för att äta saker som tidigare var "förbjudna". Visst jag kan känna mig mer sugen på gröna äpplen än på stekt bacon, men det är nog met för att jag inte kan med doften av bacon just nu och gröna äpplen är syrliga och goda.

Alla!!!! har sin teorier om vad det växer i min mage, pojke eller flicka, alla vet säger de.... det är typiskt en tjejmage.... andra är lika säkra på att det är en killmage... men jag vet vad det är :-)
Jag undrar hur man ser att det är en tjejmage, jag vet inte :-)

Problem med bilkörande.... för stor mage... nja.... når fram till pedalerna gör jag fortfarande, men man känner sig som 200 år gammal när man skall ta sig in och ut ur bilen, eller för den delen spänna fast Duracellkaninen i baksätet... det går inte att luta sig över honom på samma sida som han sitter för att spänna fast säkerhetsbältet, för då tar magen emot utan jag får gå in på andra sidan och spänna fast honom.... ser nog ganska roligt ut :-)

ja det var bara några reflektioner från Valrossen Pia.

1 Comments:

Blogger Unknown said...

Jag upplevde att alla ansåg sig ha rätt att ta på min mage, bara så där, när jag var gravid. Och somliga tog inte på den övre delen, utan de nedre delen och då börjar man väl närma sig regioner som man vill ha för sig själv, eller? Plus att en del kastade sig ner för att trycka örat mot min mage. Utan att fråga om det var okej.

Det är kul att folk gläds med en, men jag hade nog i somliga lägen önskat lite mer respekt för den privata zonen.

06 januari, 2008 13:10  

Skicka en kommentar

<< Home