Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

lördag, januari 19, 2008

Att ta det lugnt!

Det har aldrig legat för mig att bara ta det lugnt, en dag eller en vecka, jag är bara inte en sån person, men att vara höggravid så här andra gången i livet är annorlunda än första gången och jag tillåter mig själv att ta längre och längre pauser. Alla som fött barn vet att den sista tiden är ganska ansträngande för kroppen, det är tungt, en känsla av ständig "proppmätthet" tillsammans med att man sover dåligt och är ständigt kissenödig gör att det tär på energin och humöret.

Jag gick på gravid yoga ett tag och lärde mig att andas rätt, det har hjälpt mig mycket. ibland sitter jag bara ner med benen under mig och andas (skräddarställning är inte möjligt längre) det blir som en slags meditation mitt i allt kaos i livet och det är skönt. Det ger en slags insikt, att fånga ögonblicket för en liten stund.

Det är många som oroar sig för mig för att jag fortfarande jobbar heltid trots att det är bara 3 veckor kvar, men då brukar jag tänka, att de skulle ha vetat hur mycket jag jobbade innan.

Jag känner mig redo,eller så mycket redo man kan bli när man har eget företag, man blir liksom aldrig helt klar med att lämna över, men jag har två bra kollegor som jag känner mig riktigt trygg med och det känns fantastiskt.