Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

torsdag, december 06, 2007

Namn på barn!

Läste att Pigges lilla tös skall heta Wilda, det är ju ett så häftigt namn tycker jag, likaså Vilje och Önska och Loke.

Men det är så svårt att namnge ett barn tycker jag.

Duracellkaninens förslag på namn på bebisen är

Morfar
Dumbo
Smulan
Benny (som i boken Ja men Benny)
Rodney (som i Robotar)
Blixten (Som i Blixten Mc Queen)
Ferrari (häftigaste bilen)
Emma (hans tjej heter det)

Som ni förstår så är det väl inte så lämpligt att bebisen heter varken Dumbo eller Morfar..

Har ni något förslag på ett häftigt namn?

Jag gillar Charlie som det bli en kille och Malin om det blir en tjej.

5 Comments:

Blogger Unknown said...

Poas tvillingar ska heta Loke och Dominique (lite osäker på stavningen) men fina och för mig ovanliga namn.

06 december, 2007 21:04  
Blogger Frk Fleggman said...

Jag föreslår Gunilla om det blir en flicka. Och Ture om det blir en kille.

07 december, 2007 08:53  
Blogger Unknown said...

Pojknamn: Ture hette min pappa som andranamn. Det är cool. Otto. Gösta.
Zlatan (Roines förslag...).

Flicknamn: Magda. Apple. Vera.
Muffins (Roines förslag...)

07 december, 2007 14:40  
Anonymous Anonym said...

Alma, Klara, Thea, Lisa som flicknamn.

Hugo, Otto, Tage, Sune som pojknamn.

Alltid bra att ha en vokal i slutat att hänga på vid behov... lättare att ropa ett sådant namn än ett som slutar på konsonant.

När är det dags förresten?

07 december, 2007 15:52  
Blogger Vild-hallon said...

Jag har utmanat dig... kolla in på min sida så får du se.

10 december, 2007 18:10  

Skicka en kommentar

<< Home