Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

lördag, december 29, 2007

Hur stor är sannorlikheten?

Duracellkaninen sover över hos sin kusin, jag och sambon hamnade i soffan framför tv:n, han dunderförkyld, jag höggravid, vilken kombination. Klockan var 18.15 och det enda som fanns att titta på var "landet runt" vilket i och för sig kan vara intressant i lagom dos. Jag hängde upp mig på ett reportage från Siljansnäs om en dam som låg och rensade rabatten i sin trädgård när hon helt plötsligt fick en en kilos fisk i huvudet..... ja... den kom från ovan faktiskt, det låter otroligt jag vet.. men det var faktiskt så...

Troligtvis var det en rovfågel som fångat en stor fisk i Siljan som den sen inte orkade hålla kvar utan tappade den och så hamnade den i huvudet på den gamla damen... Hur stor är sannorlikheten att få en fisk i huvudet?

Om man tänker lite mer ingående så är sannorlikheten ganska liten för ganska mycket i livet.

Tex för en kompis till min sambo som kom hem från krogen, lite halv onykter så där mitt i natten, sätter sig framför datorn, råkar somna och "tappar" huvudet framåt, och detta gör att han efter det är helt förlamad från nacken och nedåt. Det visar sig att han hade en gammal skada i nacken var det lilla som behövdes för att ge honom bestående skador för livet.

Eller att bli träffad av blixten.. eller av en fisk.....

Om alla dessa risker räknas ihop med allt som faktiskt kan hända i livet av osannorlika händelser så kanske de inte är så osannorlika ändå eller vad tycker ni?

1 Comments:

Blogger Unknown said...

Tja, hur sannolikt är det att man kan sticka sig på ost? Smält och stelnad ost gick rakt in i tummen som om det varit en tunn nål... fast det är ett tag sedan nu. Tummen blev lite varig och gjorde ont någon vecka.
-Vad har du gjort?
-Stuckit mig på ost...

01 januari, 2008 12:41  

Skicka en kommentar

<< Home