Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

torsdag, november 15, 2007

Mobiltelefon!

Imorse ringde Telenor och hörde sig för om vi hade fått de nya företagspriserna för fasta abonnemang eftersom vi betalar idag 599:- i månaden och får ringa hur mycket som helst!

-Nej sa jag vi har inte fått de nya priserna...

-Vi tänker sänka er avgift eftersom ni har ett inaktuellt avtal som gjordes för flera år sedan... det nya priset är 499:- i månaden.

Jag tackade ju och tog emot, det var ju snällt att de ringde och erbjöd sig men om de inte hade gjort det hade vi då fortsatt och betalt 599.- tills bindningstiden hade gått ut? Hur vet man att det avtal man har ingått för 32 månader sen verkligen är aktuellt, och verkligen är ett avtal som är förmånligt? Dessutom fick jag också en ny telefon på köpet för att jag band avtalet i ytterligare 12 månader, vilket är kanon eftersom min telefon har börjat stänga av sig själv.

Vi har 4 abonnemang knutna till företaget vilket innebär en sänkning på 400:- i månaden eller 4800:- om året som man kan göra roligare saker för.

Hur man än gör så känns det som att mobiltelefoni är aldrig en bra affär mer än i den minuten man tecknar avtalet, sen kan det komma nya erbjudanden dagen efter som man inte får ta del av eftersom man redan dagen innan knöt ett nytt avtal till sig.

1 Comments:

Blogger zanza67 said...

För några år sedan dribblade 3 oberoende telefonbolag bort mig fullständigt.
De ringde i praktiken varje dag och alla hade bättre erbjudanden och skulle fixa flyttar.

Fick 3 räkningar nästa månad då jag heller inte kunnat hålla reda på vem jag tillhörde.

Dock var ansvariga hjälpsamma och allt fixade sig till slut.

Sen gick jag med i Nix och efter det har allt ordnat sig.

Allt väl till slut...

20 november, 2007 19:28  

Skicka en kommentar

<< Home