Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

söndag, oktober 07, 2007

tusenkonstnär!

Ibland undrar jag om det inte vore bättre om jag hade valt ett mer monotomt jobb, såsom trädgårdsmästare eller liknande, det behövs inga brandkårsutryckningar, omdisponeringar av tid, nödlösningar och tvära kast hit och dit.

Jag är ju egentligen en ganska lugn och ro-sökande person som säkert skulle må mycket bättre av att bara "gå runt och lukta på blommorna"

Det jag vill ha sagt är att det känns lite väl mycket just nu, först och främst skall man vara den där innovativa researrangörern, eventmakaren och komma med roliga och intressanta förslag till kunderna trots att de har en minimal budget.

Nu är min roll ändrad, nu skall jag vara chef också och inte nog med det, byggledare för vårt eget hus som skall renoveras..... Livet blir nog aldrig som det en gång var.. jag måste erkänna det.... jag måste bli vuxen och ta ansvar.....

JAG ÄR HUSÄGARE!

Det går inte att ha bara 14,50:- på kontot en vecka innan löning, tänk om kylskåpet går sönder, eller tvättmaskinen. Förut kunde man leva på det som fanns i frysen i en vecka... mend et går ju inte längre!!! Gahhhhhhh....... Klarar jag det här?