Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

söndag, oktober 14, 2007

Kartonger!

Flytten börjar närma sig och min snälla mamma var här i slutet av september och började packa ner porslin m.m. som inte används, hon packade 6 kartonger och jag kände att nu är ju merparten av alla grejjer nerpackade. Jag beställde 10 kartoner till utifall att det blir mer än vad jag hade räknat med.

Till och med i dag har jag packat 24 kartoner och har fortfarande hur mycket saker kvar som helst. Bara badrummet var 3 kartonger...

Och idag pckade jag ner n hel karton med smågrejjer, sånt som inte syns att de ens har funnits där. Små värmeljushållare, lite prydnadsföremål och ett och annat fotografi.

Jag tror att jag kommer att landa på ca 30 kartonger, det är en mer realistisk beräkning tror jag, men jag återkommer kanske blir det många fler, vi får se!

3 Comments:

Blogger Unknown said...

Usch och fy! Jag minns när jag packade när vi flyttade från Växjö. Det var inget annat att välja på än att jag fick göra hela jobbet själv - eftersom Roine redan börjat jobba på Gotland.

Jag började väl också lite fint med typ 10 packlådor och några bananlådor… Jag tror att det är lika bra att gånga med 5 på direkten. Det är helt makalöst så mycket prylar man har. Och böcker... de där bananlådorna med böcker tror jag blev 20 stycken bara de. Suck.

Men du, ha det så kul i packningen :-)

15 oktober, 2007 11:46  
Blogger Frk Fleggman said...

Eftersom jag är gift med en fd "flyttgubbe" så kan jag hälsa att 30 nog är för lite. Räkna med 60 kartonger. Går det åt färre än så, grattis!

16 oktober, 2007 08:23  
Blogger Pia-Pralin said...

Ja men jag flyttar ju bara från en 2:a.. min sambo hade också 30 kartonger... det är ju inte klokt.. att vi har så mycket utan att ha något.....

16 oktober, 2007 13:13  

Skicka en kommentar

<< Home