Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

torsdag, september 20, 2007

Restaurang el kyrka?

Här i Haninge byggs det en byggnad mellan Babyland och en däckfirma, det är byggdt i vacker stil med mycket glas, stora fina glasfönster utåt gatan och på baksidan finns en terrass. det har spekulerats ganska mycket om vad det skall bli för bygget har hållit på i flera år...

Det första jag hörde var -Det skall bli en hamburgerbar!!! ok... konstigt med tanke på hur många det finns redan och att MCD ligger nästan vägg i vägg.

sen ryktades det om att det skulle bli en restaurang med vita dukar.... det skulle ju kunna vara möjligt men det ligger ju iof i ett industriområde....

Häromdagen var det nån som hade hört att det skulle bli ett diskotek, eh.... ok... mitt i industriområdet... ok, det stör ju ingen men.....

Idag sa en annan person att det var Jehovas vittne som skulle flytta dit... eh.. ok, men varför de har redan en dubbelt så stor lokal... eh...

Ja. vi får se...spännande skall det bli i alla fall.. jag tror på restaurang med vita dukar....

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag tror att det är däckfirman som vill ha det lite snyggare, hur kul är det att vara i den gamla lokalen och byta däck?? Tänk bara hur häftigt det blir med alla glasfönster. Då kan man ju stå utanför och kolla när de byter däck. Vi kan parkera våra barn där medan vi handlar på COOP :-)

21 september, 2007 13:19  
Blogger Unknown said...

Jag hade väl något annat i tankarna när jag läste "Babyland" för jag läste inte bäbiland utan babyland - alltså ungefär som Babylon.

I övrigt har jag ingen aning om vad de ska bygga, men kanske ett gigantiskt qigongrum?

21 september, 2007 20:30  

Skicka en kommentar

<< Home