Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

tisdag, september 04, 2007

Gourmand eller Gourmet?

Eftersom det är så synd om mig och Duracellkaninen denna vecka, vår lekfarbror är på semester (sambon) så köpte jag 3 små Rostas* filéer till oss som jag stekte till middag idag. Duracellkaninen åt 2 och jag fick en...... han måste ätit minst 150 gram kött. Nu ligger han på soffan och tittar på film.. oförmögen att röra sig.

Häromdagen var vi på Mc Donalds och han köpte ett Happy Meal (man får ju en Shrek leksak) och när han hade ätit klart så sa han, mamma jag är hungrig... så det var bara att köpa en hamburgare till.

*Rostasfilé är snäppet under Oxfilé

Kan tänka mig hur mycket han kommer att äta om 10 år.. men jag har ju lite tid på mig att samla ihop liten matbuffert :-)

1 Comments:

Blogger Unknown said...

Ja, det är nog dax att börja spara, igår försvann både min och Martins matlåda rakt ned i Olivers mage. Tur att det finns rikskuponger :-)

05 september, 2007 19:51  

Skicka en kommentar

<< Home