Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

måndag, juli 09, 2007

Nya trender!


Varje vår och sommar ser man trender i folks resande... Familjer väljer sina jul och nyårs destinationer och nu i sommar sin sportlov och påsksemester.

Thailand är ju fortfarande stort, alla vill åka dit, men nålsögat är Bangkok, alla måste åka via Bangkok och därför begränsas antalet billiga flygstolar...

Folk som tidigare har åkt många gånger till Thailand, vänder nu på jordgloben och drar sig västerut, Brasilien är jätte poppis, Costa Rica och Venezuela likaså, det är spännande, och ger mig nu chansen att lära mig en helt ny kontinent, som har varit ganska anonym länge, i alla fall för mig.

Bilden ovan är tagen från Ihla Grande, och det känns ju ganska nice att ha en strand för sig själv...

Förra veckan bokade jag en ny destination som jag adrig har bokat förut. Ouarzazate.. gissa vad det ligger??? (Ja Josse jag vet att du på en gång tar fram kartboken och letar :-) )

3 Comments:

Blogger Unknown said...

I know, because I know Berra. This is a typical Berrish place :-)

09 juli, 2007 20:37  
Blogger Pia-Pralin said...

Yes indeed.... :-)

09 juli, 2007 22:22  
Blogger zanza67 said...

Aha skulle gissat på söder om askimsbadet...:/

10 juli, 2007 15:00  

Skicka en kommentar

<< Home