Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

lördag, juli 07, 2007

Husägare!

Jag är husägare.. gahhhhhh...... är jag vuxen nu?

Efter 2 dagars budgivning är jag nu 1/2 ägare till ett radhus här i firemountain... det känns stort allså.. ja allså inte radhuset utan att ha köpt det...

Jag svor tidigare i mitt liv på att jag ALDRIG skulle bo i ett radhus och bli en medelsvensson, men sanningen är att alla bolåne kalkyler är just beräknade på våra medelinkomstlöner.....

Nu är det bara hunden, volvon och 1,3 barn till som fattas sen är vi där.... Medel-pralinen, medelgod, med medelgod eftersmak.... låter inte bra...

Trevlig helg!

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Grattis till husköpet!
/vild-hallon

08 juli, 2007 09:23  
Blogger Frk Fleggman said...

Grattis och lycka till!

09 juli, 2007 09:01  
Blogger Unknown said...

medel-pia :-)
Tuffa bud i Handen.

Det är en del sådana där tuffa besked man måste acceptera i livet. Man blir med hus/radhus. Man blir med trädgård. Man får fler kilon. Man minns saker som hände för 25 år sedan. Ens barn skaffar en partner.

Det dröjer väl inte länge så börjar du tycka att dagens ungdom är så skräniga och jobbiga... :-)

09 juli, 2007 20:36  

Skicka en kommentar

<< Home