Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

onsdag, juli 04, 2007

Galen pippi!

Jag gillar fågelkvitter, tro mig, det är verkligen underbart, speciellt tidiga sommarmornar när koltrasten pratar så vackert. men.. i trädet utanför min balkong bor en galen fågel som har ett enformigt läte som låter som en larmsignal, inte en gång, inte 10 gånger, utan 100 ggr i rad.

Han låter dag som natt speciellt när vi skall sova, äta middag eller bara vill ha tyst omkring oss.. och om jag vaknar på natten så kan ni ge er tusan på att han börjar låta precis när jag nästan har somnat....

Hagelbössa någon?

Tur att vi håller på att buda för ett hus i ett annat område.... på tal om det... man skall ju veta en massa saker HUR man ger bud också... ibland skall man ha is i magen, ibland skall man lägga en större summa för att skrämma bort de andra budgivarna.....hm...tur man har folk omkring sig som kan...

2 Comments:

Blogger Vild-hallon said...

Här är det värst i skymningen när alla kajor samlar in alla kompisar och skränar och för väsen och knallar omkring på taket... nackdelen med vindsvåning.

06 juli, 2007 20:47  
Blogger Unknown said...

Men du, spela in den galna pippin och så gömmer du en högtalare vid det huset du vill köpa och så drar du på som sjutton när det är visning!

Sen kan du bjuda skamligt lågt :-)

07 juli, 2007 17:11  

Skicka en kommentar

<< Home