Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

onsdag, juni 13, 2007

Momsrevision!

För en månad sen fick vi information av Skatteverket att de skulle komma och göra momsrevision på båda mina bolag.... ok tänkte jag inte så konstigt eftersom vi har bytt från HB till AB och båda bolagen finns kvar, och sen eftersom vi oftast får tillbaka mer moms än vi betalar in så är det ju inte så konstigt... eller att vår verksamhet är drabbad av vinstmarginalbeskattning.

Men....

När de 2 skattemyndighetspersonerna idag kom så berättade de varför de var här... de har tagit fram vårt namn i ett register av företag från hela Stockholms län som har fått tillbaka mer moms än de har betalt. helt slumpmässigt tagit ur ett namn på en lista på ca 1000 företag, och valt oss. Det finns ingen annan anledning än slumpen!!!!!

Då visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta... för i Stockholm görs revison på företag i snitt vart 53 år, berättade skattejuristen för mig... vissa branscher mer än andra tex restaurang eller byggbranschen...

Men va skönt då, då kommer nästa revision år 2006 då!!

Sorry skall vara 2060 naturligtvis

3 Comments:

Blogger Unknown said...

Hu så jobbigt. Fast jag fattade inte det där med 2006.

13 juni, 2007 20:49  
Blogger Pia-Pralin said...

sorry.. för snbba fingrar.. 2060 skall det ju vara :-)

13 juni, 2007 21:42  
Blogger Frk Fleggman said...

Vicken osis. Hoppas revisionen gick bra!

14 juni, 2007 10:16  

Skicka en kommentar

<< Home