Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

söndag, juni 17, 2007

Anställningsintervju del 2

Intervjuandet gick bra, men jag inser ett par saker, att det är ju ganska bra om jag ger ett samlat intryck, och att jag måste vara mer klar med vad jag vill ha!!

Tjejen som kom på intervju var jätte trevlig, är säkert en person som skulle kunna passa in och göra ett kanonjobb. Men det var några saker om jag reagerade på.

Hon var 30 år, och nyförlovad, väldigt barnkär och hon skulle gifta sig nästa år **varningslampa 1

Hon hade aldrig jobbat i resebranschen förut utan i restaurangbranschen, hon pratade mycket om festerna på jobbet och vilken sammanhållning de hade ***varningslampa 2***

Suck det är inte lätt, men jag vill inte ha en partyprincessa som snart skall gifta sig och få barn.

Men summa sumarum är att jag måste själv vara helt klar med vad jag vill ha, innan jag börjar leta.

3 Comments:

Blogger Unknown said...

Det är jobbigt med varningslampor. Först bortser man lite från dem för att vara schysst, sen går det en tid och så visar det sig ofta att det är precis de där grejorna som orsakar problemen längre fram.

17 juni, 2007 13:31  
Blogger Frk Fleggman said...

Rätt Åsa, man ska gå på första magkänslan, den stämmer oftast.

20 juni, 2007 11:02  
Blogger zanza67 said...

Svårt att hitta rätt. Skulle nog gå efter hur mkt kontakt jag får med "offret" och hur koncentrerad hon är på "uppdraget". Pratar hon/han för mkt och inte frågar själv blir jag nog lite misstänksam. Knivigt men väldigt intressant...

20 juni, 2007 20:50  

Skicka en kommentar

<< Home