Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

måndag, maj 14, 2007

Kontraster!

Mitt trista förortsliv är nog ganska omväxlande ändå.

08.37 Puttar Duracellkaninen uppför backen mot dagis
08.40 Samtal frånMallorca, hotelldirektören vill avsluta förhandlandet inför nästa år.
08.42 Torkar tårar från Duracellkaninen som har kört omkull med cykeln,
08.45 Nästa samtal från en kund om befinner sig i Tyskland på väg hem, och flyget är inställt.
08.47 Avlämning på Dagis, puss och kram av Duracellkaninen
08.50 Cyklar till jobbet.
08.51 Telefonsamtal (ja, jag har headset) från banken som undrar när de kan få årsbokslutet
08.52 Samtal från en blivande samarbetspartner som vill prata om div. juridiska formuleringar
08.53 Tappar väskan som sitter på pakethållaren, avslutar samtalet
08.55 Framme vid jobbet
08.57 I hissen träffar jag en kille som sitter från en annan våning, han vill boka en flygbiljett till Thailand, jag ber han återkomma lite senare.
09.00 satt i ca 10 sekunder innan det var dags för avstämning med deklarationen
09.10 Möte med kund som skall åka på en jorden runt resa.

ja... det händer ju en del... bara på 25 minuter.

1 Comments:

Blogger Frk Fleggman said...

Kolla in mitt lika trista liv!

15 maj, 2007 08:15  

Skicka en kommentar

<< Home