Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

fredag, maj 04, 2007

Att flytta!

Har läst några bloggar de senaste dagarna där det pratats mycket om att flytta... jag har flyttat massor av gånger... och när jag tänker efter så är det exakt 20 år sedan jag flyttade första gången den 4 maj 1987

Från Mölnlycke till London
Från London till Grebbestad
Från Grebbestad till Fjällbacka
Från Fjällbacka till Stockholm
4 flyttar inom Stockholm på mindre än 2 år
Från Stockholm till Umeå
Från Umeå till Göteborg
Från Göteborg till Firemountain
och i Firemountain har jag flyttat 2 ggr.

Jag vill inte flytta mer... fast jag skulle inte ha något emot att bo några månader om året på Mallorca...

4 Comments:

Blogger Unknown said...

Vittinge i Västmandland till Alva på södra Gotland.
Alva till Roma, mitten av Gotland.
Roma till Uppsala, Börjegatan.
Börjegatan till Almqvistgatan.
Almqvistgatan till Leopoldsgatan.
Leopoldsgatan till Telub-baracken i Växjö.
Telub-baracken till PG Vejdes väg.
PG Vejdes väg till Åbenråvägen.
Åbenråvägen till Plogvägen.
Plogvägen till Bondevägen.
Bondevägen till Burge på Gotland.
Burge till Slite.
Slite till Kappelshamn.
Det var det.

(Plus att jag också styrt om med urstädning av stor sommarstuga och permanentboende i samband med försäljning - dödsbo. Puh så det är jobbigt att fixa med packandet och städandet. Fast sista gången städade jag inte)

05 maj, 2007 09:04  
Anonymous Anonym said...

Jag har knappt inte flyttat alls under alla mina år... jag har tydligen slagit rot.:-D

Jag lovar att lämna avtryck lite då och då, även om jag själv tröttnat på att skriva. Läsa har jag som sagt inte tröttnat på och du är ju en av favoriterna.

/Vild-hallon

05 maj, 2007 18:48  
Blogger Pia-Pralin said...

Herregud... va mycket flyttande... tänk om man skulle räkna ihop all tid man har flyttat, flyttstädat, packat & packat upp kartonger... fast det är klart,de fösta gångerna hade man ju sakerna i 2 resväskor, inge mer!! :-)

06 maj, 2007 13:33  
Anonymous Anonym said...

När jag var 30 år hade jag flyttat 28 ggr. Då slutade jag räkna! Men nu har jag varit ganska fastrotad, endast 2 flyttar på 10 år.

07 maj, 2007 11:52  

Skicka en kommentar

<< Home