Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

söndag, februari 04, 2007

Ugglor!

I veckan som var hade vi ett möte i grannkomunen ang turistfrågor, de var folk från de lokala skärgårdsföreningarna, företagarföreningarna i regionen, kommunens representanter mfl.

Jag noterade att det var lite grann av det gick ut på att bräcka varandra i storhet på nått sätt.. i det här fallet var det om rovfåglar.

den ena representanten pratade om att på han skärgårds ö så såg han flera gånger i veckan havsörn och annan rovfågel på väg till jobbet.. den andre repesentanten skröt med att han från sitt köksfönster varje dag kunde se både säl och rovfågel varje morgon.... någon annan sa att det var minnsann ingen ovanlighet i hans del av kommunen heller och där hade han dessutom sett rävar under vintern...

Jag satt och iakttog dem och tänkte säga..

Ja men hos oss här i Firemountain kan man se en hel bunt av ruggugglor och det är dessutom inomhus i centrumet...

men.... jag sa inte det... och det var väl tur.. man vill ju inte utmärka sig :-)

2 Comments:

Blogger Unknown said...

Jag brukar fågelspana i all anspråkslöshet från mitt fönster. Därifrån har jag t.ex. kunnat se Brun Kärrhök och Rosenstare.

Särskilt den där Rosenstaren märker jag att ornitologer blir lite irriterade på. Jag sa ju nämligen inte till om att jag hade en sådan fågel i trädgården… Jag fattade att den vara ovanlig, men inte riktigt HUR ovanlig. Den är inte den största rariteten, men tillräckligt för att ornitologer ska sucka djupt över min dumhet att inte berätta när den nu besökte min trädgård - inte bara EN utan TVÅ gånger.

Skulle det dyka upp en Rosenstare igen så vågar jag nog inte annat än att ringa till någon ornitolog alltså…

05 februari, 2007 06:51  
Blogger Rex said...

Vi har bara hafsörnar & skojarduva här hos oss

06 februari, 2007 13:55  

Skicka en kommentar

<< Home