Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

söndag, februari 18, 2007

Tänd ett ljus!

När man själv mår pissigt så är det svårt att se att andra runtomkring kanske ockå mår dåligt. när man väl mår så pass bra att man orkar vända blicken uppåt så ser man att vi alla går igenom små helveten av olika slag.

Jag tänker speciellt på min vän A som förlorade sin man i förra veckan, han blev bara 39 år. och min vän F som har ett barn i familjen som har cancer, och min granne U som håller på att kämpa sig igenom sin behandling för leukemi.


Jag tänker på er, och har alltid ett ljus tänt på mitt köksbord för er och för alla runt omkring som har det jobbigt just nu.

Med tiden blir dagen ljusare, så också sinnet, då känns inte mörkret i tunneln så mörkt, och ljuset i tunnelns mynning är starkare än någonsin. Rikta ditt blick mot solens strålar och du kommer att lämna mörkret bakom dig.
Okänd författare.