Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

måndag, februari 19, 2007

Tankspridd!

Jag är så stressad nu för tiden... jag glömmer saker och jag kommer snart (eller allaredan kanske...) göra mit till åtlöje.

Ok måndag är en måndag med allt var det innebär... det är väl inte så konstigt att glömma de där blåa plastskoskydden på när man lämnar dagis... fast det är klart, när man märker det först efter ett kvarter så....

När jag hämtade Duracellkaninen idag.. så stretade han emot och sa.. -Vänta mamma.... vääääänta mamma, du har ju glömt mina stölvar....(han kan inte säga stövlar) Herregud jag höll på att gå ut med ungen utan stövlar...

Fast priset.. var väl när jag skulle köpa silver girlanger till min kompis A: s fest häromveckan... jag gick uppför kungsgatan i Stockholm för att gå till partybutiken....och någonstans på vägen kikar jag in i skyltfönstret till DUKA -home.....och fick se DEN fotöljen som jag verkligen bara skulle ha.... tittade på den och ... tänkte å hur jag skulle kunna ta hem den om jag köpte den... Tänkte så mycket att jag glömde att gå till Party Butiken, jag gick ner och tog tunnelbanan.. glömde helt vad jag skulle ha gjort... och komihåg det... först när jag skulle gå och lägga mig på natten efter jag hade varit ute och käkat middag.....

Hallå, vad håller ja på med?

3 Comments:

Blogger Unknown said...

Välkommen i klubben! :-)

Jag tror grejen är att vi är bra på att fokusera, på bekostnad av det vi inte är fokuserad på - eller hur?
ELLER HUR?

:-)

20 februari, 2007 12:26  
Blogger Pia-Pralin said...

ja, jag tror både att jag har svårt att fokusera och att jag vet att jag MÅSTE anställa....

21 februari, 2007 17:46  
Blogger zanza67 said...

Ett traumatiskt minne dök upp nu. Spelade bowling på en skolrast med de där klassiska "fina" rödvita bowlingsskorna. Plötsligt blev det bråttom och alla sprang iväg - likaså jag. Hann in i klassrummet och satte mig. Precis när det var tyst o lugnt och läraren skulle börja sade en av bowlarna högt o tydligt: -Zanza! Varför har du bowlingskor på dig? Sprang iväg för att byta och hörde hur skrattet ekade från skolsalen bakom mig...

22 februari, 2007 10:33  

Skicka en kommentar

<< Home