Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

torsdag, februari 15, 2007

Nallen!

Nu när jag inte har någon bil promenerar vi till dagis varje dag... går lika bra som att åka faktiskt. Duracellkaninen skall ha med sig sin nalle varje dag och den får vara kvar i vagnen som står utomhus. Han sätter i och för sig nallen i vagnen snyggt och prydligt och säger hej då, men jag har frågat flera gånger om han inte skall sätta på nallen några kläder, det ser ju lite kallt ut där i vagnen, han bara svarar och tittar förvånat på mig -Men mamma han har ju päls på sig....
Vilket han i och för sig har rätt i.. men det ser kallt ut i alla fall.

Så varje dag när jag har lämnat Duracellkaninen, går jag förbi vargnen och stoppar om nallen med en filt så han inte skall frysa... Känns bra även om jag vet att en tygnalle stoppad med skumgummi inte kan frysa... men man vet ju aldrig....

1 Comments:

Blogger Unknown said...

Jag är helt på din linje! Klart nallen ska ha en filt.

När jag var liten var jag noga med att leka med alla leksaker då och då så att ingen leksak skulle bli ledsen.

:-)

16 februari, 2007 13:53  

Skicka en kommentar

<< Home