Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

tisdag, februari 13, 2007

Jesus varma stenar!

Idag var jag i Södertälje på möte. Innan mötet hade jag lite tid över så jag passade på att äta lunch på ett litet mysigt Café inne i stan. Bakom mig satt ett par killar och surrade om alternativ medicin.. jag hade nog inte tänkt att tjuvlyssna om det inte var så att det jag hörde verkade helt absurt.

de pratade om healing för folk med öppna sinnen. själva akten gick ut på att man masserade kroppen med varma stenar som var välsignade av påven. Den ena killen hade varit på en föreläsning på samma ställe..den handlade om att eftersom vi alla är är ättlingar av jesus på något sätt, så har vi kanske en tusendel av Jesus i oss, och att man skulle öppna sina sinnen och ta fram den lilla bit av jesus i oss.

Jag var tvungen att vända mig om och titta hur dessa två Jesus-ättlingar såg ut.... jag log nog mot dem.... det var bara så himla "far out" så jag blev full i skratt. Värden är full att underliga kufar!!

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hihi

14 februari, 2007 08:19  
Anonymous Anonym said...

Bara folk är lyckliga så! Kommentarsfunktionen strular lite, ursäkta dubbla inlägg.

14 februari, 2007 08:20  
Blogger Unknown said...

Har Påven alltså tid att välsigna en massa healingstenar? Att det sannolikt kan vara skönt med varma stenar fattar jag. Fast resten är jag mer betänksam mot, MEN bäst som det är är det något som fungerar, så man ska aldrig vara för säker.

14 februari, 2007 11:11  
Blogger Pia-Pralin said...

Nä, men det var verkligen flummigt... Alternativmedicin i all ära..... men nu går det väl ändå för långt!! :-)

14 februari, 2007 14:57  
Anonymous Anonym said...

Om stenarna är platta nog så kan man langa macka med dem.
Spelar nog ingen roll om Påven varit där och lagt sin hand på dem, de studsar nog lika bra för det.

Huruvida de läker någon (eller lockar fram någons Jesus) låter jag dock vara osagt.

=)

19 februari, 2007 07:22  
Blogger Rex said...

Tron kan förflytta berg har jag hört, men sten som förflyttar tron??
;-)

19 februari, 2007 15:59  

Skicka en kommentar

<< Home