Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

fredag, januari 19, 2007

kronofogden!

Igår fick jag hicka när jag öppnade posten när jag kom hem.... fDet var från Kronofogden...

De säger att jag köpt annonser i Göteborgs Posten. Personnumret stämde men adressen var fel..
När jag öppnade brevet s var klockan 19... då fick jag vänta ända tills imorse med att få klarhet i frågan.. eftersom jag naurligtvis inte har köpt annonser i Göteborgs Posten..

Jag pratade med tidningen och de sa att ärendet tillhörde en Pia med samma efternamn som jag hade innan jag gifte mig för 5 år sedan.... och som bodde i Göteborg... men de hänvisade till inkassobolaget, som inte heller visste hur det låg till..

men Kronofogden måste ha gissat ganska rejält för de var de som hade sammankopplat ärendet med mig.. konstigt att man på sådana lösa trådar kan skicka ut ett brev med hot om betalningsanmärkning.

Nu kommer ärendet troligen avskrivas utan att något händer, men det förstörde min nattsömn, och vem som helst kan ju bli skitnervös av att få ett sådant brev i brevlådan..

2 Comments:

Blogger Unknown said...

Men Gud så hemskt! Ruggig tur att de insåg sitt misstag så att de avskriver ärendet. Förfärligt om man skulle få sota för andras synder.

20 januari, 2007 08:45  
Blogger Rex said...

Rysare.

24 januari, 2007 22:33  

Skicka en kommentar

<< Home