Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

måndag, december 04, 2006

Invigning!

Företaget brevid mig är en begravningsbyrå, tjejjen som jobbar där är urtrevlig och är väl inte direkt urtypen för hur en begravningsentreprenör ser ut, snyggt klädd, knallröda slingor i håret, ja ni vet.. en sån där ärtig typ. Vi brukar prata ganska mycket i perioder, men nu var det länge sen...skämta om sånna där morbida saker som begravningar och döingar och sånt.... (på ett snällt sätt naturligtvis)

Så när hon dök upp idag så frågade jag direkt om vi skulle käka lunch och prata ikapp allt som hänt de senaste veckorna... Men det kunde hon inte för hon skulle på invigning... hon hade köpt blomma och allt.

Jaha sa jag.. invigning av vad?

Jo kyrkan här i kommunen har byggt ett nytt kylrum och det är nu klart, och idag är det invigning!

Vi skrattade gott... för det är ju lite lustigt mitt i allt hemskt..

Några frågor...

1. Hur gör man? Klipper man bandet och säger, välkommen in i kylrummet på en drink, vi dukar upp på plåtbordet mitt i rummet?

2. Vem bjuder man in? Begravningsentreprenörer, kyrkofolk, och mer???

3. Vad står det på inbjudningen?

Ja... vad säger man.. ingen dag är den andra lik..... :-)

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är därför jag inte är begravningsentreprenör.

04 december, 2006 14:45  
Anonymous Anonym said...

-Ta gravad lax eller prästost där borta för dig som känner dig tom i kistan.

Allvarligt - men behövs lite distans ibland till allt elände som händer runtomkring...

05 december, 2006 21:34  
Anonymous Anonym said...

Zanza :-)

06 december, 2006 12:55  
Anonymous Anonym said...

Party i bisättningslokalerna?? ...ja, varför inte? De får då inte se mycket muntert, de stackars ställena... Men vete fan om jag skulle vilja stå där och äta snittar och ta en drink. Och vafan skulle man ha på sig?

22 juli, 2008 15:50  

Skicka en kommentar

<< Home