Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

måndag, november 27, 2006

Nära till jobbet!

När jag startade eget så bestämde jag mig för att jag ALDRIG mer skulle pendla till och från jobbet, spendera 2 timmar om dagen i en iskall eller skållhet buss tillsammans med några andra hundratusen Stockholmare. Nä jag skall bo nära jobbet!

Men... nu när jag flyttat in i min nya lägenhet så inser jag HUR nära jag bor jobbet.

Närmaste huset är där jag jobbar!
Promenadavstånd är mindre än 4 min.
Jag ser när mina kollegor börjar dyka upp på jobbet, då är det dags att gå hemifrån.

Igår hade jag parkerat bilen på företagsparkeringen på en parkeringsplats som inte var min (för att jag ser bilen på en annars kolsvart parkering) men den kunde inte stå där eftersom den är uthyrd på veckodagarna... så jag fick imorse gå och flytta på bilen till min egen hyrda företagsparkering på andra sidan huset... och....kan ni tänka er.. visaren på instrumentbrädan gjorde bara en antydan till att röra sig 1 snäpp.. vilket innebär att det är ca 100 m.

om jag skaffar ett trådlöst nätverk på jobbet kan jag troligtvis använda det hemma också :-)

2 Comments:

Blogger Rex said...

Och med ett jack med förlängningssladd har du löst hemtelefonräkningen också.

29 november, 2006 11:23  
Blogger Pia-Pralin said...

Ja tanken har slagit mig :-)

04 december, 2006 11:06  

Skicka en kommentar

<< Home