Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

måndag, oktober 02, 2006

Reseberättelse! Dublin!

Tillbaka...... Fysiskt i alla fall...

Kanonhelg, hur trevlig som helst... men min plan att jag skulle komma tillbaka pigg, fräsch och utvilad.. den gick ju bort FETT på en gång... :-)

Jag har varit i Dublin förut, skillnaden den här gången förutom mycket trevligt sällskap var att
vi bodde mitt inne i stan vid Grafton Street, det var helt perfekt, då hade man allt nära, barer, shopping och resturanger.

Grafton Street är ju helt klart en mycket bra shopping gata, men dyr, mycket bättre och trevligare är O´Connel street som ligger på andra sidan floden, där finns det mycket fler trevliga affärer som har en lägre prislapp. Köpte massor av barnkläder på Penneys som har allt och det är lågra priser. Vissa vuxenkläder var väl inte i min smak precis men det var superbra barnkläder och assecoarer och inredning...

Sen var vi och provade Jameson Whiskey, det var kul, på Distilleiet. Lite av en turistfälla med rundvandring och så, men Whiskeyprovningen var bra och intressant och stämningen var på topp.

Innan vi åkte hem var det dagsutflykt med "The wild Wicklow Tour" www.wildwicklow.ie
skitkul!!

Jag känner mig som en disktrasa, men det var det värt.... man är ju inte 20 längre, det märks!!