Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

söndag, september 17, 2006

Valdagen!

Jag har blivit ganska intresserad av politik detta valet, brukar inte vara det annars, men de senaste åren har den sittande regeringen gjort så många misstag att det har gjort mig förbannad. Och när man pratar med folk i allmänhet så verkar de hålla med, det behövs en förändring.

Mina engelska vänner som förövrigt har åkt hem idag är mycket intresserade av dagens val, de har ju hört mig prata mycket om vad jag tycker men också så tycker de att Sverige är ett litet lustigt land där man bara kan köpa mediciner och alkohol i "govermental owned shops" och där man investerar 4 miljader pengar att pröva ett biltullssystem som man inte ens vet om det kommer att fortsätta.

Det finns naturligtvis bra saker också, som tex. föräldrapenningen och maxtaxan på dagiset. Om de skulle lämna sitt barn på dagis skulle de i snitt betala ca. £600 i månaden, vilket motsvarar nästan 9000:-

Så, jg skall med nöje sitta och titta på valresultatet ikväll för jag hoppas och tror att det blir ett regimskifte idag.

1 Comments:

Blogger Frk Fleggman said...

Och så belv det regimskifte. Det blir väl samma skit med skandaler och trams men det blir iallafall lite nya nunor att glo på. Jag var också rätt trött på Perssons pack.

18 september, 2006 09:31  

Skicka en kommentar

<< Home