Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

måndag, september 18, 2006

Time for tea!

I många år har jag påstått att det blir godare te om man lägger te påsen i koppen tillsammans med mjölken och sen häller på vattnet.

Folk har skrattat åt mig och sagt att det är inbildning, men nu har jag fått svart på vitt från min engelska kompis, det blir godare, och teét får en fylligare smak. Vattnet skall inte heller vara kok hett utan runt 85-90 grader. ännu svalare om det är grönt te.

Basta!

2 Comments:

Blogger zanza67 said...

vad du än experimenterar drycker med så testa INTE att blanda ut kaffe med citronkoncentrat...:/

18 september, 2006 14:39  
Blogger Pia-Pralin said...

Ok, nu måste jag ju pröva det..:-) bara för att..

Kolsyrad mjölk är också något som jag skulle vilja veta hur det smakar. :-)

18 september, 2006 17:09  

Skicka en kommentar

<< Home