Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

onsdag, september 27, 2006

Läppstift!

Att säga att jag har hela badrumsskåpet fullt av läppstift är väl att överdriva, men jag har faktiskt ganska många som bara ligger där och skrotar. Varför?

Joför när jag skall köpa ett nytt läppstift så går jag helst på Åhlens eller någon annanstans där det finns mer än 30 sorter. jag väljer med omsorg, provar och letar efter någon ny spännande passande färg.. Handlar, går hem och provmålar mig i badrumsspegeln och jämför med de andra läppstiften som finns i samlingen.... ok Max Factor nr 60....hmmm..... oj då här är det ju också Max Factor nr 60....nämen....en till....

Jodå.. så är det, varje gång utan undantaget när jag hade köpt ett blått läppstift så kommer jag hem med ett likadant som jag redan har.. hur kommer det sig?

Funderar på om jag skall starta E-bay för läppstift, där man kan byta sina felaktiga köp.. de kostar ju ändå minst 150:- styck... E-lips :-)

2 Comments:

Blogger Maria said...

Jag köpte ett glitterrosa Glam Shine från Loreal bara för att den luktade så underbart. För rosa läppstift har jag massor, fastän jag knappt aldrig använder det. Det är väldigt sällan det blir bättre med läppstift tycker jag, det är så svårt att få rätt färg...

27 september, 2006 21:36  
Blogger Frk Fleggman said...

Det där är ett stort samhällsproblem för kvinnor över hela världen. Iallafall hemma på min gård. Same same, no different hur många jag än köper. Att man aldrig lär sig!

29 september, 2006 08:14  

Skicka en kommentar

<< Home