Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

fredag, september 01, 2006

Lite om dagen!


Nå, va tycks om mina nya gummistövlar? Jag tyckte att de var ganska coola, lite city chic, eller hur Åsa? du är ju trendsättare:-)

Dagen idag har varit en riktig höjdardag....ja allså förutom slutet, skall snart berätta varför...

Imorse hade jag en liten presentation om företaget på vårt frukostmöte, det gick alldeles utmärkt, och vid 09.30 var jag klar och stod på Stureplan, med en lång lista med saker att göra... Först Spanska Turistbyrån, där jag hämtade Barcelona kartor och en hel del matnyttigt. sen Italienska Turistbyrån där jag hämtade en massa info om Verona oh Milano... sen till en jätte mysig lite butik som heter Kortegast www.dekor.nu de säljer dekorationer och grejjer för skyltfönster och butiksutsmyckning, en underbar liten butik där jag spenderade en del pengar för företagets del hmmmmm...

Vidare till Kryddboden som ligger på Ringvägen för att köpa Indiska kryddor... och sen käkade vi lunch på Koh Phangan på Skånegatan.....och sen hem till kontoret....

Det var länge sen jag hade en riktigt ledig dag i stan. Jag hade glömt hur många mysiga butiker det finns i området SOFO (South of Folkungagatan)

Några timmars jobb på kontoret och sen på födelsedagsmiddag hos min kusin....

När vi kom till tårtan.. så ser jag helt plötsligt att någonting rör sig mellan sylten och sockerkakan i den för dagen inköpta princesstårtan... en geting.... Han har allså lyckats att överleva en hel dag inuti tårtan och mellan två tårtbottnar... det är en riktig survivor...
Men jag lyckades tyvärr skada honom när jag höll på att äta upp honom.. så han fick komma till getingarnas himmel. trots att vi gjorde konstgjord andning på honom....:-)

När jag kom hem så är det första som möter mig, samma hemska spindel som jag såg härom dagen..... de förföljer mig dessa småkryp.... på det sättet längtar jag till vintern.... för den enda djur som finns på vintern är Isbjörnar och jag ser att det är ganska osannolikt att en isbjörn skulle klättra upp tre trappor i ett hus i Haninge, Sverige. eller vad säger ni?

Imorgon bär det allså ut i skogen med mina nya stövlar.. vi skall plocka kantareller jag och Duracellkaninen.

Adios, Buenas Noches och godnatt!


1 Comments:

Blogger Unknown said...

Kära Pia-Pralin! Tack för din trendfråga. Självklart är det inne med färgglada alternativt blommiga gummistövlar. Jag köpte ju själv ett par illturkosa med snöring paketerade i en blommig tygväska FÖRRA sommaren.

Vänliga Hälsningar
Den omedvetna trendsettern.

02 september, 2006 19:04  

Skicka en kommentar

<< Home