Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

lördag, september 23, 2006

Att tveka!

Jag är nte en sån person som tvekar så mycket, utan jag tutar och kör, känner mig ganska säker på vad jag kan och inte och är det något som inte känns bra så tackar jag nej.

Men... nu har vi fått förfrågan om att arrangera ett stort evenemang som innebär mer än 15.000 inbjudningar, anmälningar, hotellbokningar, logistik och säkerligen upp till 10.000 fakturor. Hjärnan säger JAAAAAAAA

Förnuftet säger...OHHHHHHHH.....

Jag har gjort sånt här förut, inte lika stort men jag har vana av arrangemang för upp till 5000 personer, det kan inte vara så annorlunda egentligen, bättre organisation, fler folk som jobbar. eller??

Varför tvekar jag? ja det är ju helt klart ett stort evenemang som innebär att förutom att ha en hel del personal, så måste vi också troligtvis köpa en helt ny telefonväxel :-) och bygga en egen databas, vi kommer inte riktigt att veta hur mycket jobb det blir förrän vi är där, mitt i det. Det är nog det som skrämmer mig mest, och att kunden ifråga aldrig har gjort ett sådant här stort arrangemang tidigare.

Men....åter igen varför tvekar jag? Jag kan ju det här, jag har folk runt omkring mig som är jätte duktiga och som skulle älska att få hålla på med sånt här + att jag har ett gediget nätverk att ta del av om jag saknar någon kompetens.

Hörni, tänker jag rätt eller fel?

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Alltså, ni samarbetar ju med UniGuide! Ring och lyssna vad de kan ställa upp med, för de kan mycket mer än att svara i telefon. Faktureringen kanske ni också kan ta hjälp med i just det här fallet? Då slipper ni ju trasslet med att kolla betalningar och sånt också.

Det är väl ganska normalt att tveka och dra ett djupt andetag om man får en extraordinär förfrågan? Själv hade jag väl halvdött på kuppen :-) Jag har ju inte ens ansvarat för ”futtiga” event med bara 5 000 pers... :-)

Vilket är resultatet som ska uppnås? På hur lång tid?
Vad behöver göras för att nå fram dit?
Vilka personer/företag kan hjälpa er med det? Kolla snabbt upp om de är intresserade.

Det finns väl en anledning till att de frågat just ditt företag?

Jag tror du tar det här uppdraget!

23 september, 2006 12:04  
Anonymous Anonym said...

Nämen, vad händer?

Har du hamnat i beslutsångest eller är du helt upptagen av att planera det här stora uppdraget?

27 september, 2006 09:53  

Skicka en kommentar

<< Home