Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

fredag, augusti 25, 2006

Världsstjärna i bilen!

Imorse var det nätverksfrukost igen! Upp kl. 05.30 och in med bilen till Stureplan. I höjd med Centralbron spelades det Eloise med Arvingarna på radio.... det är Göteborgs kult för mig....(dessutom tycker jag att schlager är roligt rent generellt)

Jag sjöng som den värsta sångfågel i bilen och trummade på ratten... Vid korsningen Sveavägen Kungsgatan skulle jag svänga höger ner mot Stureplan, men det var rött ljus. Jag sjöng för fulla muggar när jag inser att jag har 4 stycken väldigt roade cyklister som står och väntar på att det skall bli grönt ljus jämnte mig.... eh..... jag kom liksom av mig, till den milda grad att jag glömde att svänga höger (trots att jag blinkade) utan fortsatte Sveavägen fram med blinkersen blinkande..ganska länge...

För övrigt så tycker jag att det är väldigt mycket mer trafik nu när det inte är någon trängselskatt!