Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

torsdag, augusti 10, 2006

Stressmoment!


Det finns några människor i släkten som man fasar för att de skall komma och hälsa på, ja allså inte för att de är otrevliga eller såutan för att de är pedanter.

Igår hade jag precis avstyrt en Köpenhamnresa fredag-Lördag, då telefonen ringer!!!

Det är min faster som frågar om de får komma och hälsa på i helgen!! Vilket de naturligtvis får..

*Det är här jag hör Hitchkok musik komma upp i mitt huvud*

Det blir fullständigt panik hemma, jag börjar tokstäda köket, damma fönsterbrädorna, plocka undan tidningar, ta bort Duracellkanin-fläckar på köksbordet med stämjärn...

Min faster är tokpedant ahhhh.. hur mycket jag än kommer att städa så kommer hon att se den enda fläcken i hela lägenheten som jag INTE har hunnit med...

Jag ringer min kusin som också skall få faster-besök, hon svarar i Falsett att hon håller på att putsa sin 28 fönster i huset (typ) och mumlar något om att hon har ju inte ens hunnit får gräs på sin gräsmatta som gjordes iordning för en vecka sedan..

Vi gjorde sen en plan, min kusin och jag... att om vi bjuder faster på en stor mängd vin redan när de kommer så kanske hon sänker sin pedant grad... vi kommer överens att det är nog den bästa idé vi kan komma på...

Statement! Denna text är gravt överdriven, vår faster är en snäll person även om hon är pedant.. men ju mer jag tittar på bilden ovan så liknar hon Hitchkok själv....

1 Comments:

Blogger zanza67 said...

damdam damdam...hur skall det sluta...?...väntar på rapport ngn gång på söndag?

10 augusti, 2006 19:19  

Skicka en kommentar

<< Home