Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

torsdag, augusti 24, 2006

Så här slutade dagen....

Gårdagen var ingen rolig historia.... stressad rakt igenom...

När jag skulle åka och hämta Duracellkaninen på dagis.. så hade jag som vanligt ganska bråttom.. för jag skulle hinna handla några saker innan.

Hittar inte bilnycklarna.... häller ut handväskans innehåll i hissen.... inga nycklar, fick åka tillbaka upp till kontoret för att leta.... inga nycklar... tänkte så det knakade (gnisslade i tänderna snarare) om jag går hem och hämtar extra nycklarna så har jag löst problemet tillfälligt..... går ner till bilen.... dörren var inte låst.. nyckeln satt i tändningslåset.... hmm...

Samtidigt hade jag tuggat i mig ett äpple som jag hittade i handväskan när jag tömde ut innehållet i hissen.... när jag tycker att det smakar konstigt ser jag.....äpplet är helt ruttet inuti...och jag som redan har....... fick lite kväljningar men tog ett tuggumi och tuggade på..

Väntade länge på parkering i centrum, hittade en som var omringad av en stor vattenpöl... som jag naturligtvis var tvungen att gå i för att kunna gå ut ur bilen....

Lång kö i kassan.... tick tack..... klockan blev 17.20 innan jag var på dagis... Duracellkaninen var sist kvar.... dagisfröken såg INTE så glad ut att jag var sen .....

Sen åkte vi hem, då inser jag att jag glömt att köpa blöjor... då fällde jag faktiskt en tår, för HELA dagen har verkligen varit urusel....


Men idag.... är en annan dag, tack och lov!!! :-)

2 Comments:

Blogger zanza67 said...

hahaha...ursäkta men kul skrivet...du kommer oxå skratta åt eländet i efterhand....det är sånt som gör en starkare - säger de visa i efterhand....

24 augusti, 2006 22:21  
Blogger Unknown said...

Men det var ju VÄLDIGT!!!

Först inledningen på dagen och så avslutningen i samma stil. Troligen har du satt något slags rekord :-)

25 augusti, 2006 09:59  

Skicka en kommentar

<< Home