Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

tisdag, augusti 29, 2006

Rösta!

Idag kom valsedlarna för riksdagsvalet m.m. i ett separat kuvert kom även en folder från Kommunen där vi skall rösta för eller emot trängselavgift.

Jag önskar att jag kunde säga mer negativt om trängselavgiften, men för mig som bor i förort och inte jobbar i stan, så har det varit kanon, jag tycker att det blev mycket mindre trafik, och rent ekonomiskt är det inte så kännart för mig, så med tanke på att det bara fanns en JA sedel i kuvertet så gjorde det ju inte så mycket. Men det kan ju finnas andra i den här kommunen som vill rösta NEJ.

...eller.. så var det så att NEJ röstsedlarna var slut...

Ja det stod i alla fall i foldern att "I detta kuvert finner du en ja, nej och blank röstsedel."

Skönt att man slapp välja!

2 Comments:

Blogger Unknown said...

Jo du, på Gotland har vi fått våra röstkort – samtliga feltryckta!

Här röstar vi bara till kommun och regering eftersom vi inte har något landsting. Då råkade det stå att vi är berättigade att rösta till kommun och landsting på ALLA röstkort. Nu måste de blixtrande snabbt trycka upp en ny omgång…

30 augusti, 2006 07:37  
Blogger Frk Fleggman said...

Jag vet inte heller hur jag ska rösta. Alla tester jag gjort säger att jag är en centerpartist. Det har jag aldrig tänkt på, faktiskt. Svårt är det.

31 augusti, 2006 10:24  

Skicka en kommentar

<< Home