Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

tisdag, augusti 29, 2006

Jurassic Park!

Imorse satt denna 5 cm. långa spindel på handuken i badrummet, jag blev skit rädd, den var ju liksom gigantisk, och man kunde se hela kroppen, huvudet och några tentakler. Syns väl inte riktigt på bilden för den är tagen med min mobiltelefon, men den var lika stor som en mindre fågelspindel, fast lite spinkigare.

Vad är det som händer, i lördags fick vi besök av en jätte stor grön gräshoppa som var minst 5 cm. den också... det börjar likna Jurassic park, man vet inte vad man möter nästa gång när man öppnar dörren till badrummet.... Tänk om spindeln äter upp sig under dagen och när jag kommer hem efter jobbet så är den dubbelt så stor... gahhhhh.. ja då behöver ni inte oroa er för mig för då har jag redan svimmat för länge sen..

Är det den varma sommaren eller växthuseffekt? man börjar ju ana oråd!!

7 Comments:

Blogger Frk Fleggman said...

Vilken raring! Den gröna gräshoppan är en vårtbitare, som knastrar gott när katterna äter upp dom. Urrk.

29 augusti, 2006 13:29  
Blogger Vild-hallon said...

Usch, usch och usch! Hemska odjur... Brr!

29 augusti, 2006 15:35  
Blogger Unknown said...

Det där är en husspindel. Jag gillar inte alls husspindlar. De brukar jaga fram över vårt vardagsrumsgolv eller i badrummet. En gång kom en fram när jag skulle gå upp för trappen – jag liksom gjorde ett hopp och vände i luften.

29 augusti, 2006 18:44  
Blogger S-Man said...

Huuuääää!!!

29 augusti, 2006 19:13  
Blogger Unknown said...

Förresten, eh, den mannen du trycker hos Pia, han har TVÅ stycken döda husspindlar stående som PRYDNAD i fönstret på sitt kontor.

Såg jag igår nämligen. Läskig typ! :-)

30 augusti, 2006 10:54  
Blogger Pia-Pralin said...

Gahhhh ÅSA! Va säger du....??? ja men så är han ju lite galen också... har du sett hans sista julkort?? hihi.. det var det roligaste jag sett på länge :-)

30 augusti, 2006 13:37  
Blogger Unknown said...

Den mannen har alltid roliga julkort! Det är liksom värsta supertraditionen att de ska ha det på det företaget.

31 augusti, 2006 08:20  

Skicka en kommentar

<< Home