Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

måndag, juli 17, 2006

Sjuk!

Vissa straffar Gud på en gång. Jag är alldeles bom säker på att meningen med min förkylning är att lära mig att det är inte ok att äta som jag gjorde i lördags... För nu har kroppen drabbats av skörbjugg eller nått... feber, ont i halsen....

Kan det vara skörbjugg?

När det har varit så himla synd om mig har jag legat och funderat på min 10 i topp lista på resmål som jag skulle vilja besöka men ej har hunnit, Japan har legat 1:a länge, alla andra är nr. 2....svårt att välja.

1. Japan (tokyo och Kyoto.. och Osaka där min kompis Ai bor)
2. Koh Samet, Thailand (ser mysigt ut)
3. Costa Rica (ser mycket tropiskt och vackert ut)
4. Uba Tuba (mellan Rio och Sao Paolo.. brorsan har bott där)
5. Sardinien
6. Fårö... ser fint ut!
7. Amerikanska västkusten San Diego-LA-San Francisco
8. Island
9. Moskva
10. Kapstaden

....när skall jag någonsin hinna åka till alla ställen jag redan har varit till en gång till?...

5 Comments:

Blogger Vild-hallon said...

Krya på dig!

17 juli, 2006 15:11  
Blogger Vild-hallon said...

Vet du... kom på en sak! Ont i halsen är ett alldeles ypperligt tillfälle att äta glass med gott samvete. Det lenar så gott i "trasiga" halsar. Så det så!

17 juli, 2006 15:15  
Blogger Me said...

Då har du något att se fram till när du pensioneras. Kan dock inte lova att jag fortfarande är kvar då.

17 juli, 2006 15:42  
Blogger popsan said...

Såg din lista och insåg att jag har besökt 2 av dina topp tre....både Japan och Costa Rica
..under samma sommar...
Först 10 dagar i Costa Rica (både karibiska och stillahavs sidan) hemma i Sverige en vecka och sedan till Japan (tokyo, kobe, ossaka och sapporo)i 16 dagar.
Bäst av allt var att jag fick betalt för att åka dit..jobbresa...

Önskar att jag fick fler sådana resor inbokade......

17 juli, 2006 22:13  
Blogger S-Man said...

Mera resor till folket.
Mera resor till S-man..
Mera.. bara...

18 juli, 2006 01:33  

Skicka en kommentar

<< Home